Snart dags för att ha koll på dagar & tiden igen

Semestern är snart slut. Fyra dagar kvar. Sen börjar allvaret igen.

Jag har haft en härlig semester med blandning av slappa, sett platser & umgåtts med

vänner & familj :-)

Den här veckan skulle vi ha varit i Falkenberg i en stuga. En begravning kom i mellan

så vi skippade stugan.

Vi åkte istället iväg till Helsingborg med Magnus systers husvagn. Jag & Magnus &

hans dotter & hennes polare.

Vi bodde på Råå camping i Helsingborg.

Mysigt ställe med små söta gator & båthamn. Älskar sådana platser.

Måndagen stack vi till Helsingör. Gick där & strosade & inhandlade dryck ;-)

Käkade en god lunch som var Lax med stekt potatis & dillsås. MUMS !!

Vädret har varit soligt nästan hela tiden. Vi har haft tur !

Tisdag fm lämnade vi campingen. Fortsatte på en skåne runda.

Vi åkte & kollade på Greveholms slott som var med i en julkalender. Den ligger i Hjularöd.

Jag gillar slott. Har alltid tyckt om att titta på det. Nu var det Magnus dotter som ville se

det slottet.

Färden fortsatte till min moster & morbror i Barum. Vid Ivö sjön.

Vi åkte över till Ivö. En liten ö som man får åka färja över. Tar ca 5 min.

Min farmor & fastrar & kusiner bor / bodde där.

Kvällen grillade vi & fick en båttur med min morbrors Snipa :-)

Dagen efter åkte vi till Bäckaskogs slott. Fick en guidad tur där av min morbror.

Sen sa vi Hej då & fortsatte till småland. Borta bra men hemma bäst :-)

Trevlig tripp var det.

Jag har hunnit med mkt den här semestern.

Jag har t,om hunnit byta gardiner i köket & tvrummet. Köpt på rean.

Är så nöjd :-)

Tänk vad lite som behövs för att man ska bli " lycklig ".

Jag läste i en av mina goaste vänners blogg. Om en annan god vän till oss som inte är

singel längre. Jag blir så himla GLAD när mina vänner finner kärleken.

Det finns en för alla, även att vägen dit kan vara " bökig " ;-)

Jag mår finemang & livet är toppen !

Tjingeling ;-)



Kommentarer
Postat av: ulrika

härligt att höra! kram

2011-08-12 @ 08:56:13
URL: http://svamplust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0