Självkänslan

Regnet öser ner. Jag hade tur som hann nästan gå hela Osuddenrundan innan

det började regna.

Har gått den varje dag sen i lördags. Är liksom ett måste nu.

Det är en hel del som snurrar i huvudet. Livet & dess innehåll.

Man är en vane människa. Inte klokt vad fort man kommer in i nya vanor.

Anpassar sig efter hur man har det just nu.

Å saker som man har varit med om sen " förr " präglar en.

Jag ser bara på Banjo. Han har varit med om tråkigheter hos den förra ägaren, när han var valp.

Å det sitter i fortfarandet vissa saker. Fastän Banjo är 6 år nu.

Jag kan bara ge honom massor med kärlek. Å jag får en massa tbx ;-) hi hi

Djur människa har jag alltid varit.

Alla behöver vi bekräftelse & kärlek. Då menar jag bla att få höra att man gör ngt bra.

Att man är snäll, duktig & saknad mm

Djuren behöver också få känna sig omtyckta :-)

Som jag har berättat tidigare, så har jag fått hoppa runt från familj till familj när jag var barn.

Det har gjort att jag inbillar mig att jag alltid klarar mig själv. Har alltid fått klara mig själv.

Å jag gör det till en viss del. Sen vill jag INTE alltid klara mig själv.

Men har svårt för att lita på nya människor & be om hjälp.

Vill liksom inte vara ivägen för andra eller ngt påhäng.

Att det ska vara så svårt att få bort den känslan. Samtidigt är jag en social & framåt tjej.

Älskar att kunna hjälpa andra. Men svårt att ta emot hjälpen själv.

SUCK; SUCK !!

Nog om det !! Livet är helt ok ändå ;-)

Ser att det är en hel del som läser min blogg. Hade varit kul & fått ett avtryck på vilka ni är ;-)

Å nu snart ska jag till simhallen & simma mina 1000 m & basta !!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Gunsan

;-) Här kommer ett avtryck m eftertryck :-D Håller med dej i det du skriver. Även om jag själv inte har haft en liknande uppväxt, men de andra. Ja du vet. En bamsekram fr mej t dej. Pussa Banjo på nosen fr mej...förstår inte hur folk kan vara elak mot djur <3

2011-09-08 @ 12:02:59
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se/
Postat av: ulrika

tassar runt å läser din blogg även om jag inte alltid lämnar spår - KRAM!!!

2011-09-08 @ 20:46:14
URL: http://svamplust.blogg.se/
Postat av: Ingela

Tänkvärda ord och tankar.

Alla behöver få veta att de behövs. Bli helt enkelt bekräftade.

Kram

2011-09-09 @ 23:35:52
Postat av: eja

Ja läser bin blogg å den är jättebra rakt upp å ner å inget konstlat....gillar dig...kram..

2011-09-11 @ 18:12:56
Postat av: Tina

Å jag gillar er :-) Kram på er

2011-09-23 @ 18:45:08
Postat av: Birgitta

Det är nog mina små avtryck kanske....jag har lite svårt för det här med bloggandet....Men jag vill ju veta lite vad som händer med er!! Tycker ibland att det är synd att vi flyttade till Skillingaryd när vi precis började umgås, men sånt är ju livet ibland! Och med mitt nya jobb så har jag inte orkat med varken Mojje, vänner eller mig själv!!

Det tar verkligen på ens energi att byta yrke och jobb....Men jag tycker det är väldigt intressant. Och snart blir jag väl varm i kläderna och kan börja leva lite också.... Vår semester blev att måla huset...Och inte ens det fick vi klart utan får fortsätta till våren. Jag hoppas att vi kan träffas snart igen. Kram Gittan! Ps. Mojje hälsar också....

2011-10-08 @ 19:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0