Personlig assistent

Jag har jobbat som personlig assistent, hos många under alla mina år inom vården.

Det har varit jättekul & intressant. Jag har lärt mig mkt om handikapp & sjukdomar.

Framför allt så tar jag inget för givet.

Livet kan förändras fort. Man får göra det bästa av det så länge man kan & orkar.

Mina brukare som jag har varit hos. Är otroligt positiva & har sådan livsglädje.

Man blir så glad av att kunna finnas tillhands & kunna hjälpa till.

I dag har jag varit & hälsat på en brukare som jag var assistent åt för många år sedan.

Han ringer fortfarande då & då & undrar hur jag mår. Och vill träffa mig.

Det värmer så gott i hjärtat. Att man har satt ett litet spår av sig själv.

Jag tycker om människor. Kunna hjälpa andra. Eller bara att finnas till för ngn annan.

I fredags träffade jag kvinnan som jag är kontaktperson till.

Vi hade några roliga timmar ihop. Så lite man behöver göra för att ngn ska må bättre.

Mitt liv är härligt. Jag har dom runt mig som gör mig glad & får mig att må bra.

Lägga tid på människor som bara vill vara vän " utåtsett " kan kvitta.

Hellre få & äkta vänner. Å dom är guld värda.

Kram


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Och DU är GULD värd Tina!!! :) <3



Och du har verkligen hamnat i rätt yrke.:)

Jag kan verkligen förstå att alla dina brukare tycker om dig, och jag VET att när dom är med dig så får och har dom garanterat roligt.:)

För du är mästare på att få folk på gott humör och skratta.:)



Så mycket glädje du ger och utstrålar varje gång man träffar dig.:)

En helt underbar, härlig och rolig människa som vill alla väl och det märks.:)

Har alltid så roligt med dig och det blir mååååånga galenheter :P (hehehe) och skratt när vi ses!!! :)



TACK för att jag får vara din vän och för att DU är DU!!! :) Du betyder väldigt mycket för mig och jag värdesätter våran vänskap jättemycket!!! :) <3



KRAMAR TILL DIG FRÅN MIG <3

2011-10-17 @ 19:12:42
Postat av: Tina

TACK Alexandra :-) Blir så glad över dina ord.

Vi har roligt när vi träffas. Fantasin flödar & vi hade kunnat gjort många komiska filmer ;-)

Är glad för att du är min vän också.

Sköt om dej & vi hörs & ses. Kram

2011-10-17 @ 19:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0