Inspirationen kommer smygande,,,,

Det blir långa stunder mellan mitt skrivandet här på min blogg.

I bland finns bara inte inspirationen.

Jag har varit hängig rätt länge. Har inte haft ngn ork eller energi till så mkt mer

än till att jobba. Förkylningen har suttit i så länge.

Snuvig och orkeslös. Peppar , peppar så känner jag mig piggare NU :-)

Mitt jobb tar också mkt energi. Mycket att tänka på & hur man säger saker.

Min brukare tar mkt energi av en.

Det man har fått lära sig via utbildning till usk, får man inte arbeta efter hos min brukare.

Inte använda hjälpmedel som skulle underlätta för både personal & brukare.

Jag är inte van att jobba på det sättet. Har varit hos så många andra och det har funkat

hur bra som helst. Och dom har varit så tacksamma för att man har funnits till för dom.

Där jag är nu så känner man ibland att man är värdelös.

Man gör bara fel,,,,jag vet att det är mkt sjukdomen som styr brukaren.

Men visst blir man ledsen ibland. Jag jobbar för att andra ska må bra.

Men här så känns det tvärtom ibland. Tack och lov så är det ju även bra dagar.

Och då är min brukare hur mysig som helst :-)

Nog om det !

Annars så är det mesta som vanligt. Jag & Magnus har det bra ihop. Vi har varit hängiga

båda två. Så då har vi kanske inte varit så himla sociala. Men det tar vi igen NU :-)

Tiden går fort i allafall. Snart är VÅREN här !

Tänk vårtecken som : Galande fåglar , buskar som spritter här & där , marsa katter som håller

igång, täppt i näsan av pollen & Visippor & Blåsippor :-))  Då är det VÅR !!

Kram & må gott !

Kommentarer
Postat av: Gerra

Bra ni börjar bli bättre, nu får ni boka 30/6. För då ska vi träffas hos Ulla i Hångel. Kram på er.

2012-02-19 @ 20:53:18
Postat av: AC

Låter ungefär som det har vart här. Förkylningar och en bunt med elever som förbrukat nästan all energi man har kunnat uppbåda, men som du säger,, snart är den sköna våren här ;)

varmaste styrkekramen till dig <3

2012-02-19 @ 20:59:09
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Denna vinter har varit ovanligt seg o jobbig när de gäller sjukdomar. :-( Hoppas att ni håller er på benen nu. Men då...jag avundas inte dej ditt jobb. Är ni ensamma lr jobbar ni 2 o 2 ? Ensam måste det vara fruktansvärt..jobbigt psykiskt. Varm kram <3

2012-02-19 @ 23:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0