Styvbonusmorsa

Det är inte alltid så enkelt att vara sambo och ha bonusbarn varannan vecka. Tålamod är tack och lov min starka sida. Men även jag behöver ny energi då och då. Mina barn har fått hjälpa till hemma med enkla saker. Jag har jobbat olika tider. Hade aldrig funkat annars som ensamstående. Dom har sommar jobbat så fort dom hade åldern till Att få det. Jag vill inte verka gnällig eller elak. Sån är inte jag ! Vill bara ha ett fungerande mysigt familjeliv. Men är man snart 20 år. Tycker jag att livet är mer än att förlytta sig mellan sitt rum och kylskåp. Ber man om hjälp så blir det utbrott och ordet VARFÖR ?? Kalla sin Pappa för elaka saker. Jag tycker att det är givna saker. Man gör inte så. Klaga på maten som fås. Å ändå ha en massa åsikter. Å inte ens vilja hjälpa till. Min mat brukar uppskattas och mina barn har överlevt. Så himla äckligt kan det inte vara. Men det är inte kul och laga ngt. Man jobbar och sen hem och laga mat. Å sen bara få skit. Näääääää, då kan jag lägga den tiden på Ngt annat. Tro inget annat. Jag tycker om Mina bonuskids. Gillar familjelivet. Men jag mår dåligt av bråken och tjaffsen som är ofta den veckan. Normalt sett hade jag bara lagt ner. Hade inte ödslat tid och energi på det. Men nu älskar jag Magnus och jag ger inte upp så lätt. Men musten går ur mig ibland. Då hade det kanske varit bättre att jag bodde själv. Vill inte bli ngn elak styvbonusmorsa. Men låta en 20 åring styra mitt liv accepterar jag Inte. Magnus kämpar på. All heder åt honom. Va skönt och få skriva av sig. Hoppas att ni läser Det på rätt sett. Kram

Kommentarer
Postat av: Pappa Gerra

Bonus Pappan håller med dig,tråkigt när dom är så.Lite hyfs kan ju begära av en 20 åring. Kram.

2013-03-18 @ 15:39:50
Postat av: Anonym

Att knappt aldrig höra ngt positivt utan bara negativt tär på en. Skulle man få höra ngt positivt. Då är det om coca cola, chips, glass, godis och hamburgare och strips !
Men städa sitt rum, plocka in i diskmaskinen, torka efter sig på köksbänkar mm.Då blir det utbrott. Kräver jag för mkt ?
Tilläggas. 20 åringen har aldrig sagt ett elakt ord till mig. Pratar med mig " normalt ".
Men gapar och blir arg för övrigt.

2013-03-18 @ 15:44:04
Postat av: BIRGITTA

det måste vara jobbigt Tina...men anser nog att det är Magnus som måste ta tag i det där..passa det inte får han väl vara hos mamman hela tiden..är ju bara att förklara ..passa det ej att uppföra sig som folk är han inte välkommen.Är ju en vuxen peson nu .kram birgitta

2013-03-18 @ 15:48:02
Postat av: Gunsan

Men då så uppför sej inte en 20 åring. Fast jag hör/ser ju att det inte gäller alla.
På ngt sätt så verkar det som om h*n straffar sin pappa, vill göra er osams, så ni går skilda vägar.
Kan det vara så att h*n tycker att det är pappas fel att fam är splittrad ? Mamman kan hon ha en del i det hela ? Håller m Birgitta Magnus måste sätta ner foten, tala om att det inte är acceptabelt m ett sånt uppförande. Och DU..NI lagar go mat, jag vet ju :-) Kram <3 o lycka till.

2013-03-18 @ 17:00:36
Postat av: Tina

Han är likadan mot sin mamma. Så det handlar nog inte om ngt speciellt mot Magnus. Tror det är mer lathet och bortskämdhet.

2013-03-18 @ 17:13:24
Postat av: JR

Jag känner till en som är varannanvecka särbo. Fast det förutsätter förstås att den ena parten inte har egna barn som bor hemma.
Tredje part hamnar allt som oftats i kläm i situationer som dessa.Vi gör inget om det inte finns en bakomliggande anledning till det.Annars skulle vi inte äta om vi inte vore hungriga, sova om vi inte vore trötta. Skrika och tjafsa om allting om vi inte vore arga, besvikna, frusterade eller ledsna över något. Kort och gott, det handlar om känslor som visar sig på olika sätt oavsett gammal eller ung.En inte allt för kvalificerad gissning är att du får ta emot bonusbarnens känslor. Det svåra är sen att tolka dem och försöka förstå var de har sitt ursprung. Det måste man försiktigt fråga dem om. Det är ingen lätt sits du har, det förstår jag.

2013-03-19 @ 11:04:59
Postat av: Tina

Jag har mina aningar om varför det är så här. Inget jag kan skriva om här. Jobbigt att inte kunna ge den hjälp som ev behövs. Men är inte personen mottaglig att ta emot det. Så går det ju inte. Är ju myndig !

2013-03-19 @ 18:59:06
Postat av: AC

Alltid skönt att få skriva av sig, en av sakerna som är bra med blogg ;)
Tur att ni har kärleken till varandra. Hoppas och tror på kärleken <3
Kram till er båda <3

2013-03-21 @ 21:29:19
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0