Här igen

Hej på er 😊
 
Plötsligt dök längtan efter att börja blogga igen.
Älskar ju att skriva. 
Läste igenom några " gamla " bloggar. 
Riktigt kul att läsa. Som en dagbok.
Just nu är det mycket som snurrar i mitt huvud.
Mycket på jobbet. Mycket som ska göras och mycket nya saker att lära sig.
Tycker om utmaningar 👍 Men inte allt på en gång 😮
I bland känns det som att man är kontorist. 
Mycket datajobb. Jag VILL jobba med människor. 
Vara med brukarna. Prata och skoja. Hjälpa till. Finnas till för dom. Vården har blivit så mkt sämre. 
Vikarie finns inte på många ställen. Tufft jobb schema.
Krävs mer och mer av personalen. 
Människorna vi jobbar för är plötsligt inte nr 1. Fastän det sägs att det är för deras skull..
Visst till en viss del håller jag med. Men att lägga så mycket tid på datorn hjälper ju inte brukarna fysiskt....
Jag älskar människor och djur ❤
Vill känna att jag finns till för dom. Vill känna att jag gör ett bra jobb  👍
 

Kommentarer
Postat av: Gunsan


Välkommen tbx, jag vet precis vad du pratar om, det är samma på gruppboendena. Mycket tid tas fr brukarna för att dokumentera allt på datorn. Vikbrist o jobba övertid pga det. Veckor man jobbade över 60 tim, ensamarbete. Så var det inte då jag började i omsorgen. Inte konstigt att man inte orkade.
Jag hoppas att era överordnade vaknar o ser att det är på tok nu!
Ser fram emot nästa inlägg :-)
Kram.

2018-12-04 @ 00:27:04
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0