Skönheten & odjuret......eller vad ?

Jag måste skriva ett inlägg till.

Kom & tänka på ett samtal jag & en jobbarpolare hade igår.

Det här med sex & kvinnligt & manligt.

Min jobbar kompis  sa: Man kan inte sätta på tv,n utan att det är sex överallt. Hon sa :

Sitter jag med min mamma & tittar på en film & det är sex, så blir det pinsamt.

Och oftast är det tjejerna i filmerna som visar ALLT. Killen är livrädd för att visa upp mer

än rumpan.

Jag håller med min jobbar kompis. Det räcker att titta på all reklam på tv. Parfym, kläder, resor mm

Alltid snygga trånande tjejer som ska vara sexiga.

Ta t,ex HM reklamen. Tjejerna är snygga & är utmanande när dom visar kläderna.

Jag trodde att det var TJEJER som skulle köpa kläderna.....

Verkar som om dom gör reklamen till män,,,,,,Å inte tror jag att det är många män som

går & köper dom kläderna till ev sina respektive.

Vi som inte är sexiga, inte har den perfekta kroppen får mer & mer dåligt självförtoende.

Tänker på alla unga tjejer. Vad ska dom få för bild av hur man ska se ut ?

Och vad ska ungdomarna tro om sex ? Det fina & vackra mellan två människor finns inte längre.

Nu är det bara att " brassa " på & sen till nästa !

Samhället har blivit ngt som inte jag kan stå för. Det där äkta finns inte längre.

Bara ytligt & sårande.

Men jag går min egen väg,,,,,,om det så funkar eller inte.

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Jag håller med, jag vet inte vem som bestämt att så ska kvinnor se ut, det är idealet. Många unga tjejer klarar inte pressen utan får ätstörningar. Kram

2011-04-07 @ 01:26:14
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0