OJ vad mkt jag hade att säga idag dåååååå ;-)

Jag har jobbat helgen. Trivs bra & har superbra tider :-)

Tycker synd om alla som jobbar delade turer eller heldagar från kl: 8.00-21.00.

När ska man hinna träffa sin familj då ? Och oftast jobbar man varannan helg också.

Tråkigt att man inte tänker på vårdpersonalen. Vi ska vara pigga, glada & positiva.

Och ta ansvar & beslut. Alltså en hjärna som ska vara på hugget & alltid redo.

Hur i hela friden ska vårdpersonalen kunna vara det, med dessa tider ??

En del har inte ens ngn rast. Pga brukarens behov !!

Man undrar hur många andra yrkesgrupper hade ställt upp på det ????

Visst !! Vi har valt att jobba inom vården. För att vi tycker om att hjälpa andra

människor. VI tycker om människor.

Men varför ska vi ha det sämre för det ?? Är det inte bättre att vara rädd om oss istället ?

Så att vi kan göra ett bra jobb & kan ta hand om andra på bästa sätt ??

Nog om det !!

I går efter jobbet bakade vi lussebullar. Mums !!

Tur att vi inte skulle vara med i " halv åtta hos mig " ;-)

Formen på lussebullarna blev väl lite si & så.

Dom jäste ju som tusan !! Ha ha

Jag jobbar imorgon också. Sen ledig tisdag. Full rulle hela dagen.

På fm kommer en polare på fika & TJÖTA :-)

Sen vid ca 14.00 ska jag till en fd brukare på julbord :-)

Man blir varm om " hjärteroten "

Fastän man inte jobbar längre hos honom. Så finns man kvar :-)

Det ska bli trevligt. Vi är ett par, tre stycken fd assistenter som är bjudna.

Sen är det jobba igen, onsdag, torsdag.

Fredag går färden till Gränna :-) En weekend med hotell & bubbelbadkar.

Hoppas det snöar. Mysigt & gå i Gränna. Gamla gator & söta butiker :-)

I dag har jag skrivit 25 julkort. Alla är olika.

Ingen ska få ett likadant kort. Älskar att skriva & skicka iväg julkort.

Blir fler. Kommer på fler & fler att skicka till, när man sitter & skriver.

Nu ska jag & Magnus basta :-)

Ha en goe kommande vecka med julpyssel .-) Å mysig luciadag :-)

Kommentarer
Postat av: Lilla hjärtat

Njut i Gränna,Kram på er två goa.

2011-12-13 @ 00:09:43
Postat av: Tina

TACK Gert !! Vi ska ha en toppenhelg :-)

Hoppas allt är bra med dej ? Kram

2011-12-13 @ 08:59:56
Postat av: Gunsan

Det är rätt..stressa inte. Det blir jul iaf :-) Ja du, jag jobbar ju ca ett 12 tim pass i veckan...tacksam för att jag slipper delade turer. Jobbar hellre långpass 1-2 /vecka. Och varannan helg :-)Har oxå fått iväg lite julkort! Kram

2011-12-19 @ 19:18:14
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se/
Postat av: Tina

TACK för julkortet :-) Jag jobbar också hellre långa pass & fler lediga dagar. Kram <3

2011-12-20 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0