Nät vänner & Irl vänner

Sovit ordentligt & samlat på mig ny energi. Var välbehövligt !

Nu ska jag nog fixa dom två sista jobbardagarna för den här veckan.

Jag har tänkt på en sak som min vän Gunsan skrev om i sin blogg.

Nätvänner. Man lär " känna " nya vänner t,ex via Facebook.

Men hur väl lär du känna dom ? Många skriver man bara : Ha en bra dag. Hoppas allt är bra mm

Då lär du inte känna en väl. Bara ytligt.

Varför har man behov av att ha sådana vänner ? Är det ngn bekräftelse man vill ha ?

Att ngn bryr sig. Man vill i allafall TRO att ngn bryr sig.

Jag gick ur Fb av olika anledningar. Tröttnade på allt " gulleskriv ". Samma sak till samma

personer. Jag vill ha diskutioner. Lära känna personer mer än ytligt.

Och det har ju visat sig sen jag gick ur FB, VILKA som är riktiga vänner.

Som man har kontakt med på annatvis.

Tyvärr trodde jag nog att det var fler som skulle hålla kontakten med en utanför datorn.

Men jag har även blivit överraskad av ett par som har hört av sig. Som jag inte trodde skulle

göra det :-) Livet är fullt av överraskningar ;-)

Ni är guld värda i allafall !

Kram

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Ja du har rätt i hur ytliga de flesta är. FB för min del blev ju inte alls som jag tänkt, för där skulle jag bara ha dom jag kände väl..fam ,gamla klasskamrater osv. Men men..:-D Jag har dock upptäckt att det finns flera som verkligen är fina o inte alls ytliga. Dessa vill jag väldig gärna träffa. Är man inte inlogg på ett tag, så verkar många glömma att man finns. Orkar inte ens bry mej... blir bara less, jag har ju själv ingen lust sitta vid datorn dygnet runt..hoppa runt på allas sidor, skicka önskningar om en fin dag o så kramas. För min del räcker det m en statusuppdatering, som alla kan ta del av..om dom vill.

Mina vänner vet jag vilka dom är. :-) Hoppas vi ses snart...Tjohooo. Kram <3

2011-07-14 @ 19:31:09
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se/
Postat av: ulrika

du e guld värd tina! å många av mina fb-vänner som jag inte träffat ser jag fram emot att ngn gång få träffa irl, känner själv att man lär känna människor mer genom blogg-läning (tror jag iaf) jag är inte spec. personlig på fb måste jag erkänna...å kanske inte ens i bloggen heller... kram ulrika

2011-07-19 @ 23:27:02
URL: http://svamplust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0