Lyssna på kroppastollan

Snart börjar min helg ! Har ett par timmar till att jobba.

Känns att det behövs med sovmorgon :-) Precis det jag längtar mest efter.

Ledig 4 dagar :-) Sen är jag på " hugget " igen.

Jag har jobbat extra den här veckan. På ett av mina " gamla " jobb.

Det var kul att få träffa brukaren & fd jobbarpolare.

Jag har alltid varit den som har velat jobba mkt. Övertid är inga problem.

Men jag har lärt mig att lyssna på min kropp också på " äldre " dagar.

Höll på att bränna ut mig för några år sedan. Fick hjälp i tid, av en ren tillfällighet.

Vilket jag är tacksam för nu. Hade nog gått riktigt illa annars.

Jag minns att jag kände hjärtljuden slå utanför kroppen. Stegen var tunga som bly.

Ändå skulle jag fortsätta att jobba. Jag var aldrig glad.

Gjorde det jag var tvungen till. Jobba & ta hand om barnen.

Resten av tiden var det bara sova som jag tänkte på.

Jag hade en läkartid av en helt annan orsak. Men det var DÅ dom upptäckte

hur jag mådde. Skickade mig vidare till en annan läkare.

Blev sjukskriven bums & tillsagd att lägga av med att jobba natt.

Jag sov alldeles för lite. Max tre timmar varje dag. Kunde inte sova ordentligt.

Jag hade även semester, direkt efter min sjukskrivning. Så jag piggnade till fort.

Jag var / är väl som många andra. Måste göra det bästa av allt.

Vara duktig och fixa saker. Inget eller bäst !!

Men som sagt var. Jag har lärt mig att lyssna på kroppen och " tänkt " om.

Nja,,,,,,,lite i allafall ;-)

Goe helg på er !! Vi ska tillbringa vår i Vmo. Mysa & ha middagsgäster :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0