Ngt händer i kroppastollan

Just nu är jag inne i en känslomässig period.

Det är svårt att beskriva. Jag har så mkt inombords som jag håller för mig själv.

Jag fick  lära mig som barn, att ALDRIG visa eller prata med ngn om problem

eller vad man kände.

Jag har alltid visat utåt sett att jag är stark.  Att jag klarar mig själv.

Litar bara på mig själv, efter en hel del sårande händelser.

Men jag är ingen supermänniska heller. Är mkt känslig men ändå stark.

Det värsta jag vet är när ngn ska bestämma över mig. Att jag inte får ha en egen

åsikt eller få tycka ngt. Jag är lika mkt värd som ngn annan & har lika mkt

rätt till att få säga vad jag känner eller tycker eller vill.

Jag behöver också få prata med andra vuxna. Få¨skoja, prata " skit " och skratta.

Men det kan jag inte i Rydaholm. Verkar vara svårt att få vänner här.

Jag är en social tjej. Utan att det menas att jag vill ut på krogen.

Det är inget som lockar mig ett dugg.

Jag har ett ensam arbete just nu. Träffar bara hemtjänst vid dubbleringar.

Och min brukares anhörig. Som är en härlig person.

Sen har jag inte fler i Rydaholm att prata med. Jo, Magnus då.

Jag saknar Värnamo. Mer än vad jag trodde.

Bara kunna gå till simhallen eller gå en sväng i stan. Utan att man måste handla.

Gå och fika med ngn polare eller bara en promenix med polare.

Nu är jag inte den som låter mig må dåligt. Ser till att lösa det.

Livet är mer än att bara jobba & städa & tvätta.

Kram alla goa vänner

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Men då, är det så jäkla illa där ? Undrar hur folk är funtade... det här är ju mobbing på sätt å vis. Antar att Magnus inte kan påverka folket genom att bjuda t fest lr dyl så du har en chans att lära känna ngr ? Hur lycklig man än är med sin partner så behöver man ett soc liv ute på gatan i butik typ oxå. Jag förstår verkligen att du mår..skrot. Varm kram.

2011-11-03 @ 10:56:59
Postat av: Tina

Gunsan : Det är nog ofta så på mindre ställen.



Här finns inget ställe mer än Ica att samlas vid.

Jo, kyrkan. Men dit tänker jag inte gå för att lära

känna människor ;-) Inget fel på det, men inte min

" grej ",,,,hihi

Magnus gör så gott han kan. Hans vänner är mest jaktvänner.Allting löser sig. Är inte den som ger upp.Helgen tillbringar vi i Vmo. Ska ha gäster på lördag :-) Kram goa Gunsan

2011-11-03 @ 14:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0