Ngt fel på mig ??

Vilket konstigt väder det är !!  Men gutt ! Varmt i luften.

Men jag vill ha kallt nu när jag har köpt mig en ny jacka ,-)

Gjorde ett fynd idag. Hur fin & varm som helst.

Helgen jobbar jag. Varannan vecka går fort. Hinner ner till vmo en sväng

och gå på marknaden. Friveckolördag. Många är ute just på den här marknaden.

Alltid ngn " gammal " bekant som man stöter på. KUL !

En sak som jag har tänkt på ett tag.

Jag jobbar ju i Rydaholm för tillfälligt. Känner inte många där. Magnus bor här.

Och många verkar inte vilja lära känna mig heller :(

Jag har alltid varit den som har " sett " andra människor.

Ser jag ngn som behöver hjälp eller ser vilsen ut, så är jag den som går fram.

Kommer jag till ett nytt ställe som jobb, fest mm och inte känner ngn.

Så klart att man vill att den personen ska känna sig välkommen.

Är ju bara att tänka på sig själv i samma situation.

Här i Rydaholm så är det mest karlar som hejar & pratar med mig.

Tjejerna tittar knappt åt mig. Är Magnus med så hälsar dom glatt på honom

men tittar inte åt mig. Konstigt tycker jag.  Speciellt om man jobbar i en affär

så borde man väl vara trevlig mot ALLA sina kunder.

Jag vet inte vad jag gör för fel. Men ngt är det ju efter som dom inte ser mig.

Jag känner mig rätt ensam i Rydaholm. Saknar mina vänner.

Jobbar ensam efter som jag är personlig assistent. Träffar bara min brukare

och brukarens anhörig. Träffar även " brudarna " från hemtjänst vid dubbleringar.

Och dom är guld värda. Supertrevliga allihopa :-)

Jag vet inte men man ska kanske tänka : Tänk på dej & skit i andra.

Jag har svårt för det. Vill att dom som är runt mig ska må bra & vara glada.

Nåja,,,,,va skönt & skriva av sig. Önskar er alla en skön helg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0