Hundtricket ;-)

I dag på morgonen kl: 05.50 anlände Banjo till mig.

En strävhårig tax som jag har äran att få passa en vecka, SJÄLV !

Magnus ena hund. Den stora följer med till Härjedalen för att jaga älg & björn.

Banjo är INTE vilken hund som helst.

Svårflirtad till tusen. Det var det första Magnus sa till mig, när jag skulle träffa Banjo första gången.

Jo, jo ! Banjo " flög " mer eller mindre på mig. Ha ha

Pussade & va i min famn.

Sen dess har han blivit lite " min " hund. Kärlek vid första ögonkastet kan man säga ,-)

Banjo ÄR svårflirtad mot andra människor. Går gärna undan om ngn kommer hem.

Han har varit med om tråkigheter när hans förra ägare ägde honom.

Nåja. Första promenixen blev kl : 06.30. En halvtimmes morgonpromenix.

Sen blev det ännu en vid kl: 10.30. Har man en rastlös " matte " så får man stå ut med det.

Det blev Osuddenrundan på ca 8 km.

Nu ska han få vila till senare i em. Då blir det lång promenix igen.

Det är ju tusen gånger roligare ut & gå med en hund.

Dels så får man härliga leenden av människor man möter. Eller t,om slänger några ord

till en.

Tänk vad en hund kan göra :-) Få människor att skina upp. Så visst funkar hundtricket.

Å Banjo är en redig kelegris. Sover jämte en i sängen. Följer mig i lyan.

Där kan man snacka om en trogen vän :-)

Å denna ljuva varelse ska jag få ha SJÄLV en vecka. Underbart !!

Dämpar saknaden efter Magnus.

Banjo tycker nog det ska bli skönt när husse kommer hem. Slippa alla promenader varje dag. :-)

Ha en härlig lördag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0