Nov

Underbara höstdagar. Frisk o kall luft och sol. Det kan man inte klaga på.
Livet rullar på. Kommer nog ha en tuff tid framöver,,,,,
jag kan inte berätta vad det handlar om just nu. Men det har med läkarbesök och
rutiner mm
Å det handlar egentligen inte om mig själv. Fastän jag kommer att vara delaktig.
 
Livet blir inte alltid som man hade trott. Bara att gilla läget och göra det bästa av det.
 
Kommande veckan ska jag åka till Oskarshamn. Tagit ledigt en stund på torsdag em och hela fredagen.
jag ska åka och träffa mina härliga vänner gunsan och Ann-Chatrine.
A-C kommer från Sthm till Gunsan. En riktigt mysig tjejkväll med skratt och tjöta.
Ska bli så himla KUL :-)
 
Annars kommer kommande veckan vara som vanligt. Jobba och fixa hemma.
Är ju skollov också. Bonuskidsen är hos oss den här veckan.
 
I bland tänker jag på mitt " singelliv ". Tänk vad lugnt det va egentligen.
Man levde på helt annatvis. Kunde käka samma mat i flera dagar i sträck. 
Hann med sig själv mer. Nu är det mest mat och städ och tvätt som gäller.
 
Så är det ju när barnen bor hemma. Saknar mina egna. Känns ibland som om att dom
kommer vid sidan om, nu.
Träffar inte dom lika ofta som jag gjorde tidigare :-(
Men mysigt är det när vi ses.
 
Nu ska jag ut en sväng i det fina vädret. ha en bra vecka :-) Kram

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Håller tummar å tår...vad det än gäller,att det löser sej t det bästa. Det ska bli så kul, härligt få träffa dej o AC igen. Misstänker vi har mycket att prata om, blir väl både skratt o tårar.Tur natten är lång :-D
Jag förstår hur du känner/ tänker. Det är en stor omställning fr att vara singel, t bli sambo. 2 familjer ska bli en... Kke inte blir så lätt o bra som man hoppats. Det kan ta tid, att få allt fungera. Respekt, göra sin del, vara delaktig så allt funkar...kommer förhoppningsvis. Tråkigt du inte träffar dina egna ungar, barnbarn lika ofta :-(
Går det inte ändra ? Vi får prata ut t veckan. Ha de gott nu, så ses vi snart <3. Kram <3

Svar: Jag försöker verkligen att träffa mina vänner o barn så ofta jag kan. Barnen har sina egna liv och bor en bit ifrån mig. Vi pratas vid ofta. jag hade behövt mer tid till alla.Vill inte bli av med ngn. Mina vänner eller familj. Är viktiga för mig.
Så klart att singel eller särbo livet och familjelivet är olika.
Älskar ju att pyssla och fixa. Men kan sakna att bara få tänka på mig själv ibland.
Behöver det då och då. Utan att jag INTE skulle tycka om det jag har.
Jag löser det också. Ska bli JÄTTEKUL att ses Gunsan :-)
Ser verkligen framemot det. Precis vad jag behöver.
Kram
Tina

2012-10-28 @ 11:50:17
Postat av: Stollen

Kram.

2012-10-29 @ 22:32:26
Postat av: AC

Ja visst är det skillnad på singel och samboliv. Det kan jag verkligen håla med om.Jag saknar också ibland den där stunden då man bara skule få vara ,tänka på sig själv en stund...
Men i morgon ses vi och får prata mer. Ska bli så himlans kul =)
Kram <3

2012-10-31 @ 20:39:52
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0