Nu är jag tbx ;-)

I dag har jag lusten till att skriva igen. Va ju ett tag sedan sist.
Sen jag flyttade till landet så är tiden mindre. Känns det som. Mycket att göra.
Å det är väl inte så konstigt kanske ? Är ju sambo. Å har barn varannan vecka nu.
Mitt " lugna " liv i stan är förbi.
Jag är ju sådan att jag vill ha ordning och reda. Både i hemmet och utanför.
I bland kan jag känna att jag får göra ALLT för att det ska vara så. Jag jobbar även heltid.
Magnus hjälper till. Inga problem. Men sen tar det slut.
Jag tror på att barn ska lära sig att hjälpa till. Att få känna sig behövda. 
Inte bara få allt serverat. sen om dom inte vill hjälpa mig. Det bryr jag mig inte om.
Men sin pappa. Hjälpa till med veden, ut med hundar, elda mm
Inga svåra saker. Och är man i övre tonåren, så fixar man det.
Men det är svårt när det inte är sina egna barn. Vad får man säga och inte säga.
Men ha respekt för sina föräldrar borde alla barn ha.
Jag trivs med mitt liv. Gillar familjelivet. Men jag tycker att man ska hjälpas åt.
Jag vet inte hur jag ska göra. Men ngt måste hända. Ska kanske försöka att vara hemifrån mer.
Så jag inte är tillgänglig jämt. Men ska jag behöva fly från mitt hem för att få respons ?
Tro inget annat än att jag TYCKER mkt om mina bonuskids. Dom är goa.
Konflikter med sina barn har alla. Det är ju då dom får lära sig saker.
Det är ingen som tycker det är kul att hamna i konflikt. Men det får man ta.
Nog om det.
 
Jag har det gott med det mesta. Älskar mitt jobb. ÄNTLIGEN har jag hittat hem.
Härliga jobbarpolare och brukare.
Å det är skönt att slippa jobba helger. Även att jag har gjort det extra. Men då väljer jag ju
det själv.
 
Magnus har äntligen opererats för navelbråcket. Nu är han sjukskriven i 2 veckor.
Jag får agera som assistent för sta veckan. Han får inte lyfta eller bära ngt pga såret.
Oturligt nog fick jag kräk o magsjuka i fredags. INTE kul !!
Men allt måste ju lösa sig. Å det gjorde det också.
 
Hoppas att ni alla har det bra o mår bra ? Det är en mörk tid nu. Man är tröttare och hängigare.
Får göra det bästa av det. Tända ljus och kanske låta sig få ta det lugnare.
Man behöver det ! JA,JA,,,,,,,nu är det säkert ngn som tänker : GÖR det då, du också TINA ;-)
Skärpning på mig ;-)
Kram alla fina vänner <3

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Ja jag förstår ditt dilemma, det är inte lätt. Men du måste få säga vad du tycker, hur du vill det ska vara. Det är ditt hem med. Respekt, ja du... en del tycks ha lyckats undgå va det innebär helt o hållet. Dina barn kke kan ge lite tips på vad som menas...på ett fint sätt ? Jag fick ju med barn på köpet en ggn i tiden...de var inte lätt. Men dom var små då. Är glad för att du hittat ditt kall nu, önskar jag gör det m snart. Skönt att din infl var snabbt övergående, håll dej frisk nu... ta hand om dej ;-) Krya på dej kram t Magnus. Bamse mega <3 kramen t dej.

2012-09-30 @ 12:43:18
Postat av: Anonym

Håller mä Gunsan och en en gång glöm inte dig själv och va rädd om dig tjejen:)
Skickar en krya på hälsning till Magnus!
Ha en goe kväll.
Kra <3

2012-09-30 @ 18:29:31
Postat av: Tina

Livet ska väl inte vara så enkelt. Men synd att det ska vara krångligt när det egentligen inte behöver vara det.
Jag tycker mkt om mina bonuskids. Men jag gillar inte den negativa attityden och språket. Å det är det oftast. Klaga på allt, men inte göra ngt själv.
Det handlar om sonen. Dottern är helt annorlunda. Hjälper till och positiv.
Det som jag tycker är jobbigast. Är HUR respektlöst det är mot Magnus. Jag har haft fajter med mina kids. Fått tjata och bråka med dom. Men dom har också lärt sig att hjälpa till och bry sig.
Inte få allting serverat utan att ge ngt tbx.
Å alla mår bra av att bli tillfrågad och behövd.
Jag är kanske omodern och en gnällig kärring,,,,men det står jag för i såfall. Kram

2012-09-30 @ 19:16:39
Postat av: Anonym

Hade jag varit tonåring och fått välja mamma, då hade jag tagit dig. Hoppas det löser sig så småningom, det tar lite längre för en del. Kram goa tina. Stollen

2012-09-30 @ 19:52:12
Postat av: AC

Du är då absolut ingen gnällig kärring eller omodern. Uppfostra och försöka få de yngre att visa lite respekt är det nog många föräldrar som skulle behöva jobba mer om med sina barn.
Min sambos 7- åriga dotter är inte alltid så kul att ha att göra med och absolut inte nu när Gary har problem med hennes mamma. Det är möten hit och dit på skola och hos psykologer och sedan är det en j*la massa fula mail och sms efteråt från mammans sida. Gick väl lite för bra med mig verkar det som.
Ibland känns det som om jag skulle vilja kasta in handduken (när det är som jävligast).

Men du löser det säkert med dina bonusar ;) Skulle vara så kul att få träffa dig också ;)
Kramisar <3

2012-09-30 @ 20:11:17
URL: http://ambivalentablogen.blogg.se
Postat av: Antik anonymus

Du får nog bli mer egoistisk och bara göra det som känns bäst för sig. Bonusbarnen har ju redan en mamma och pappa och behöver inga fler föräldrar.Alltså är det deras skyldighet att uppfostra barnen och inte ditt.Du kan i bästa fall bli deras vuxna vän.Självklart har du dina gränser vilka ingen får trampa över och då finns det all anledning att reagera.Men annars, låt barnens mamma och pappa sköta uppfostran.Det blir så mycket enklare för dig när du slipper de konflikter som annars riskerar att uppstå.Själv praktiserar jag detta och det fungerar alldeles utmärkt.Jag gör bara det roliga och låter föräldrarna ta hand om det tråkiga.Visst kan jag ha synpunkter på hur barnet uppfostras, men ärligt talat. Det är inte mitt ansvar och jag vill heller inte ha det ansvaret. Inte så länge det finns två andra och fungerande föräldrar.En annan fördel är också att när föräldern tar sitt ansvar får du mer tid med dig själv.Du får kvalitetstid utan att behöva anstränga dig det minsta.Du behöver inte ens åka hemifrån för att uppleva lite frihet.

2012-10-07 @ 19:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0