Se framåt

Det är så lätt att skylla på sin barndom. När man gör ngt knäppt eller är på ett vis. Givetvis påverkar ens barndom. Resten av sitt liv. Men det är bara man själv som kan bestämma HUR den ska få påverka en. Resten av sitt liv. Bara jag själv som måste ta tag i det jobbiga. Sen kan man alltid få hjälp med det. Min barndom har varit allt från lycklig och harmonisk. Flyttat runt och blev adopterad. Till människor som ville ha en söt perfekt flicka att visa upp. Jag fick stryk. Fick inte säga emot. Fick hjälpa till med ALLT hemma. Ändå fick jag aldrig höra att jag var duktig. Där i mot hur värdelös jag var. Så klart att sådant påverkar en. Jag har långt ifrån haft bra självförtroende. Men jag har alltid haft en kämpar vilja. Har vägrat att ge upp. Å jag lovar. Har haft många tuffa perioder i mitt liv. Inte fått mkt hjälp. Varken ekonomiskt eller barnpassning mm Mina barn har alltid gått i första hand. Har sett till att dom Har Varit hela och rena. Jag fanns inte. Gick I samma kläder. Fick ingen hjälp av barnens pappa. Blev erbjuden att få en avlastnings familj en helg i mån. Jag vägrade. Mina barn skulle ingen annan ta hand om. Hellre skippade jag mina egna behov. Jag har haft ett bra liv trots allt. Tack vare mitt positiva sätt och kämpar anda. Å först nu är jag harmonisk och har det bra ekonomiskt. Och jag glömmer aldrig hur jag hade det. Så slösa i onödan görs det inte. Utan att vara snål. Det jag vill säga. Hur tufft man än har haft det. Så är det bara man själv som bestämmer hur resten Av sitt liv ska vara. Tar tid att våga lita på nya människor. Men man kan förlora mkt också om du inte vågar. Jag har haft mina " tester " för mig själv. Å det har funkat. Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Jari Riikonen

Som den finska psykiatern Ben Furman säger och som jag tycker är mycket tänkvärt" Det är aldrig för sent för en lycklig barndom"

2013-04-09 @ 17:05:41
Postat av: Pappa Gerra

Jag har fått en underbar Dotter på äldre dar, tur det för annars hade jag inget alls.Min son är ju ängel, så du är det bästa som hänt mig. Kram.

2013-04-09 @ 17:53:41
Postat av: ulrika

jättebamsekramar t dig - du är värd all lycka - ser fram emot att träffa er i sommar :)

2013-04-11 @ 09:51:31
URL: http://www.svamplust.blogg.se
Postat av: Gunsan

Jag bara vill krama om <3

2013-04-12 @ 13:22:00
Postat av: ulrika

kram t dig <3 <3 <3

2013-05-10 @ 07:55:30
URL: http://www.svamplust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0